Einde van een tijdperk

Einde van een tijdperk…..

Einde van een tijdperk, gaat Canto Felice stoppen? Nee, daar is geen sprake van.

Wel hebben we in september wel ons laatste optreden gehad bij De Jagershof. En na vele optredens verspreid over vier jaar, was dat wel even slikken

Maar het was een groot feest, wij hebben heerlijk gezongen, er was veel publiek en dat genoot zichtbaar. Ook het personeel maakte deel uit van de feestvreugde. Voor twee nummers had Canto even een man in ons midden. En met een vrolijke polonaise is ook dit tijdperk afgesloten.

Het tijdperk Canto Felice begon voor mij bijna 5 jaar geleden. Voor een Kerstsing-inn die ik organiseerde kwam ik in contact met Mirjam. Een goed gesprek aan de keukentafel en aan het einde van het verhaal had Canto een optreden op de Markt en ik een uitnodiging om eens langs te komen. En ik ben niet meer weggegaan.

 

 

Foto: *Canto Felice treedt op bij het Jagershof* 

 

Op zaterdag 17 december, vijf jaar later, organiseert Canto Felice haar eigen Kerstkorenfestival. Samen met andere koren kerstliedjes zingen, ieder zijn eigen repertoire, hoe mooi is dat. Ik zou zeggen: ‘Kom vooral luisteren’.

En De Jagershof blijft altijd een speciaal plekje in mijn hart houden. Mijn eerste optreden kwam heel snel en ondanks veel oefenen voelde ik mij best onzeker. Zeker omdat ik als alt samen met maar één andere alt stond! Maar dat is wel een superalt, onze Jessica, en zij heeft mij er doorheen gesleept.

Canto Felice brengt mij veel plezier, mooie zangzussen in ieder opzicht, mooie reizen naar Spanje en Duitsland en wie weet wat er allemaal nog volgt!

Wat maakt Canto Felice zo bijzonder?  We zijn een verzameling individuen die samen een passie hebben én een hechte band. We zijn er voor elkaar in lief en leed, zoals ik zelf heb mogen ervaren. Daarnaast is er ook de vrijheid voor eigen inbreng en hebben we niet de verplichting dat iedereen overal bij moet zijn.

Dat samen maakt Canto Felice uniek!

 

Anne