Terugblikken en vooruit denken

Wat een geluk dat er zoveel gebeurt bij Canto Felice! Er is altijd wel iets om naar uit te kijken, vooral in de komende maanden. Eerst maar een terugblik: wat hebben we met elkaar een prachtig concert neergezet tijdens ‘Hart voor Oekraïne’. En wat fijn dat ons nieuwe koorlid Nileen extra hard heeft gerepeteerd om mee te kunnen doen. Chapeau Nileen! Hopelijk voel jij, net als ik indertijd, dat je bij Canto Felice in een warm bad terecht bent gekomen.

Het spontane optreden door het Oekraïens echtpaar deed bij mij de rillingen van ontroering ontstaan. Dit was verbinding in zijn puurste vorm. Wat fijn dat daar, ondanks de strakke planning, toch nog gelegenheid voor was. En verder was het tussen de repetities door weer ouderwets gezellig met elkaar en genoten we van de zelfgemaakte soepen en broodjes. Het viel op dat tijdens ons optreden onze burgemeester met veel liedjes zat mee te zingen; ik zag tenminste haar lippen bewegen! Wie weet sluit zij zich ooit nog eens aan bij het leukste koor van Nunspeet. 

En dan staat december weer bijna voor de deur, het is een understatement, maar gaat de tijd bij jullie ook zo hard? Er zijn dagen dat ik gewoon een paar uur tekort kom. December wordt een drukke, maar gezellige maand met veel optredens en uiteraard bijbehorende repetities.

De voorbereidingen voor het Kerst Koren Festival zijn in volle gang. Wat komt daar veel bij kijken! En dat, terwijl het meeste denkwerk daarvoor al tweeënhalf jaar geleden is verricht. Het zal de dagen rond 17 december voor iedereen wel aanpoten worden, maar daar hebben we allemaal schouders voor gekregen die we eronder kunnen zetten!

Als jullie dit lezen is het al bijna tijd om onze tassen en koffertjes in te pakken voor ons weekendje Ameland. Achter de schermen heeft Mirjam weer het nodige denk- en regelwerk verricht om het voor iedereen soepel te laten lopen. Wat is dat toch ook een duizendpoot! Boodschappenlijsten, kamerindelingen, vervoer, eten ter plekke; we hoeven zelf nergens meer over na te denken. Wat een luxe! Ameland is nieuw voor mij, maar ik heb er al veel mooie verhalen over gehoord. Als dat weekend maar een fractie leuk is als de reis die we afgelopen jaar naar Duitsland maakten, maak ik me geen zorgen. Het jaar loopt op z’n einde, maar voor we het weten zitten we weer met z’n allen op de fiets voor de zomertoer door Nunspeet en Hulshorst! (Dat is dan wel weer een voordeel dat de tijd zo snel lijkt te gaan).

 

Ank