Sing & Songwriters.

Al mijmerend zit ik aan de waterkant bij ons huis en zie en hoor de avondvierdaagse karavaan langs mij voorbij trekken. Luid zingen ze: ‘we hebben de A, we hebben de D, we hebben…….’ en ga zo maar door. En plots denk ik aan wat wíj́ allemaal hebben. En met wij bedoel ik dan Canto Felice. Wat hebben wij allemaal voor capaciteiten in huis? Nou, om er zomaar een paar op te noemen: we hebben er een paar bij die geweldig goed kunnen zingen (haha eigenlijk allemaal), we hebben meiden die goed overweg kunnen op het web om voor ons de juiste reisjes geboekt te krijgen ( over 9 maanden mogen we weer! Olé), we hebben gangmakers en wijnproevers (of zijn dat dezelfde?) en niet te vergeten: we hebben meiden die altijd naar die ander omkijken! Maar sinds begin juni realiseer ik mij, dat wij ook  beschikken over een geweldige club sing & songwriters. Wat ‘n talenten zijn dát!

Om maar even terug in de tijd te gaan. September 2021: midden in de Corona-tijd werd er een lied geschreven om Mirjam en Gezina te bedanken voor de tweede geweldige reis die we in maart van dat jaar hadden gemaakt naar Calpe. Op de hockeyvereniging zongen we op de melodie van Belle Histoire: ‘….we houden niet van de Alpen, dus we willen weer trug naar Calpe’. Ed Sheeran en Justin Bieber: eat your heart out. Wat ‘n lyrics! Wat ‘n taalbeheersing.

Nog zo een: start van onze reis naar Duitsland 2022. Mirjam jarig en wij zongen bij het vertrek van de bus: “…..en wat Mirjam altijd zegt: BLIJF ZINGEN! dan kom je goed terecht!” Kom daar maar eens op, Douwe Bob. Laatst nog in de tuin van Willy op de melodie van ‘omdat ik zoveel van je hou’: ‘de tuin van Willy is the place to be, met drank en lekkers nou wie wil da nie: ’n tent erbij en 20 zussen, want 60 jaar verdiend ‘n feestje!’ Recht uit het hart zou ik zeggen. Hoe krijg je de woorden op papier.
En zoals Sieneke zong: “ sjalali sjalala het gaat niet uit mijn hoofd……”: ik zing al 2 weken op de melodie van ‘daar aan de Costa del Sol’: “……. daar aan die dijk, in Harderwijk. Ferry en Mariejel ons 60 jarig stel!!”
Ik krijg er nog kippenvel van. Songfestivalwaardig. Dank, lieve meiden. Samen zijn we zó sterk want we hebben de C, we hebben de A, we hebben de N…………..
Canto Felice. Wanneer is het volgende feestje?

 

Mariëlle